FI | EN

Mainos- ja esittelyvideot

Jos verrataan tavallista elokuvaa, musiikkivideota ja vaikkapa YouTube-mainosta, niissä on paljon yhtäläisyyksiä. Ero on siinä, että elokuvassa kohtauksissa on enemmän aikaa käytössä ja kohtausten pituus voi vaihdella. Puhutaan 1,5–2 tunnin elämyksestä. Musiikkivideoissa kohtauksia on vähemmän, ne ovat lyhyempiä ja ajallinen rytmitys on paljon tarkempaa. Aikaa on käytössä 3,5–4 minuuttia. Esittelyvideot ovat yleensä samoin 3,5–4 minuutin pituisia. Mainokset ovat kestoltaan 30 sekunnin luokkaa.

Kokemuksen pohjalta voimme todeta, että mitä lyhyempi aika on käytössä tiedon ja tunteen välittämiseen, sitä enemmän on syytä panostaa käsikirjoitukseen ja kohtausten sisältöön. Lyhyempi aika luonnollisesti pakottaa myös miettimään, mikä on olennaista? Mitä juuri nyt haluat kertoa? Mitä tunnetta välittää?

Teemme myös yritysesittely- ja mainosvideoita sekä radiomainoksia, koska ne ovat toiminnallisesti lähellä musiikkivideoita. Hinnoittelu on projektikohtaista, koska asiakkaan erityisvaatimukset täytyy ottaa näissä projekteissa huomioon.

Kysy lisää tai pyydä tarjous »